Fruit de la experiència formativa en APS del curs passat, ara intentem aplicar esta metodologia dins del centre, cosa que simplifica un poquet les coses.
Aprofitem que dins del nostre programa-contracte tenim un hora setmanal d'ampliació horària en ciències en la que un grup d'alumnes voluntaris amplien els seus coneixements i habilitats científiques per fer aquesta experiència.
Els alumnes voluntaris van fer la pràctica d'observació de cèl·lules de la mucosa bucal, una vegada dominada la tècnica van fer fotos de tots els passos del procés i desprès van fer una presentació que utilitzarien quan ells feren de monitors de laboratori al seu grup-classe.
I esta setmana ha arribat el dia en que han fet de monitors!!!
L'experiència ha sigut molt gratificant i recomanable, els alumnes monitors han xalat i s'han sentit molt importants, els companys-alumnes han estat molt expectants i col·laboradors i jo he descobert que dur a un grup complet de primer al laboratori és molt més relaxat i divertit si tens un o dos ajudants que expliquen i ajuden a enfocar microscopis, a resoldre dubtes,....
Ah! i tots o quasi tots han vist les seues cèl·lules i per tant han comprovat què són éssers vius com diu la teoria cel·lular! (Be,algun marciano tenim, però és que ningú no és perfecte!)
Molt interessant això de l' APS.
ResponElimina